Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Podjęta problematyka badań dotyczy wpływu czynnika środowiskowego na kształtowanie się cen transakcyjnych nieruchomości. W obliczu dynamicznie rozwijającej się infrastruktury drogowej ale i wzrostu natężenia ruchu samochodowego, istnieje konieczność uwzględnienia skutków tych zmian na obszarze szacowania nieruchomości. W grupie atrybutów cenotwórczych powinien zostać uwzględniony poziom hałasu, gdyż w wielu przypadkach może okazać się czynnikiem najbardziej istotnym z perspektywy nabywców nieruchomości. Badania przeprowadzono na przykładzie nieruchomości lokalowych położonych przy głównej arterii komunikacyjnej Krakowa.
Wacek, P., ”Modeling the relationship between transport infrastructure and innovation in the context of economic development”, Issues of science studies, no. 3 (2013), pp. 187-209.
Google Scholar
Ratajczak, M., ”Infrastructure and economic growth and development”, Journal of Law, Economics and Sociology, 3rd ed., Vol. 4 (2000) pp. 83-102.
Google Scholar
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, Warszawa, Poland, Dz.U. 2017, no. 519.
Google Scholar
Directive no. 2002/49/EC of 25 June 2002 of the European Parliament and of the Council relating to the assessment and management of environmental noise, Official Journal of the European Communities.
Google Scholar
Leśnikowska – Matusiak I., & Wnuk, A., “Impact of traffic noise on the state of human acoustic environment”, Car Transport: scientific quarterly of the Motor Transport Institute, vol.3, 2014, pp. 37-63.
Google Scholar
Bateman, I. J., Day, B.H., Lake, I., Lovett, A.,”The effect of road traffic on residential property values: a literature review and hedonic pricing study”, Report for Scottish Executive, University of East Anglia, Economic & Social Research Council, 2001.
Google Scholar
Theebe, M. A. J., “Planes, trains and automobiles. The impact of traffic noise on house prices”, Car Transport: scientific quarterly of the Motor Transport Institute, vol.3, 2002, pp. 37-63.
Google Scholar
Kucharska - Stasiak, E., Real estate in a market economy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006
Google Scholar
Szopińska, K. and Krajewska, M., “Methods of Assessing Noise Nuisance of Real Estate
Google Scholar
Surroundings”, Real Estate Management and Valuation, vol. 24, no. 1, 2016, pp. 19-30. https://doi.org/10.1515/remav-2016-0002.
DOI: https://doi.org/10.1515/remav-2016-0002
Google Scholar
Nelson, J. P., “Hedonic Property Value Studies of Transportation Noise: aircraft and road traffic”
Google Scholar
in Hedonic Methods in Housing Markets. Pricing Environmental Amenities and Segregation, (ed. Baranzini A. et al.), Springer, 2008, pp. 57-82.
Google Scholar
Cellmer, R. and Źróbek, S., “Applying GIS tools to studies over the impact of noise pollution on house prices”, in The Future with GIS, Hrvatski Informatički Zbor – GIS Forum, Zagreb, 2011, pp. 245-256. https://doi.org/10.13140/RG.2.1.4887.0884
Google Scholar
Nelson, J. P., “Highway noise and property values. A survey of recent evidence”, Journal of Transport Economics and Policy, vol. 16 (2), 1982, pp. 117-138.
Google Scholar
Rich, J. and Nielsen, O., “Assesment of Traffic Noise Impacts”, International Journal of Environmental Studies, Vol. 61, (2004).
DOI: https://doi.org/10.1080/0020723032000113790
Google Scholar
Bateman, I. J., Day, B.H. and Lake, I., “The valuation of transport – related noise in Birmingham”, Technical Report to the DfT, Centre for social and economic research on the global environment and Centre of environmental risk, School of environmental Sciences, University of East Anglia, UK, 2004.
Google Scholar
Thematic studies. Noise hazard. Selected Issues. Warszawa, Poland, Chancellery of the Senate. Analysis and Documentation Office, 2012.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, Dz.U. 2014 no. 112.
Google Scholar
Gnat, S. and Bas, M., “Badanie wpływu imisji hałasu komunikacyjnego na ceny lokali mieszkalnych” in Scientific Monograph Market analysis and property management. Towarzystwo Naukowe Nieruchomości, 2014, pp. 73-86.
Google Scholar
Wilhelmsson, M. “The impact of traffic noise on the values of the single-family houses”, Journal of Environmental Planning and Management, vol. 43, 2000, pp. 799-815.
DOI: https://doi.org/10.1080/09640560020001692
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.