CREATING MARKETING KNOWLEDGE ABOUT THE CONSUMER IN THE CONTEXT OF THE DEVELOPMENT OF INTERNET TOOLS
Article Sidebar
Open full text
Issue Vol. 13 No. 3 (2017)
-
UTILISATION OF EVOLUTION ALGORITHM IN PRODUCTION LAYOUT DESIGN
Martin KRAJČOVIČ, Patrik GRZNÁR5-18
-
DESIGN AND DYNAMICS MODELING FOR ELECTRIC VEHICLE
Maria TOMASIKOVA, Frantisek BRUMERČÍK, Aleksander NIEOCZYM19-31
-
SIMPLIFIED GRAPHICAL DOMAIN-SPECIFIC LANGUAGES FOR THE MOBILE DOMAIN – PERSPECTIVES OF LEARNABILITY BY NONTECHNICAL USERS
Kamil ŻYŁA32-40
-
A MODEL OF KNOWLEDGE ACQUISITION IN THE MAINTENANCE DEPARTMENT OF A PRODUCTION COMPANY
Małgorzata ŚLIWA, Ewelina KOSICKA41-54
-
NEW EXTRUSION PROCESS FOR PRODUCING TWIST DRILLS USING SPLIT DIES
Tomasz BULZAK, Zbigniew PATER, Janusz TOMCZAK55-63
-
NUMERICAL ANALYSIS OF SPINAL LOADS IN SPONDYLOLISTHESIS TREATMENT USING PEDICLE SCREWS – PRELIMINARY RESEARCH
Jarosław ZUBRZYCKI, Natalia SMIDOVA, Jakub LITAK, Andrei AUSIYEVICH64-76
-
INFLUENCE OF HOMOGENIZATION METHODS IN PREDICTION OF STRENGTH PROPERTIES FOR WPC COMPOSITES
Wieslaw FRĄCZ, Grzegorz JANOWSKI77-89
-
CREATING MARKETING KNOWLEDGE ABOUT THE CONSUMER IN THE CONTEXT OF THE DEVELOPMENT OF INTERNET TOOLS
Krystyna MAZUREK-ŁOPACIŃSKA, Magdalena SOBOCIŃSKA90-101
Archives
-
Vol. 17 No. 4
2021-12-30 8
-
Vol. 17 No. 3
2021-09-30 8
-
Vol. 17 No. 2
2021-06-30 8
-
Vol. 17 No. 1
2021-03-30 8
-
Vol. 16 No. 4
2020-12-30 8
-
Vol. 16 No. 3
2020-09-30 8
-
Vol. 16 No. 2
2020-06-30 8
-
Vol. 16 No. 1
2020-03-30 8
-
Vol. 15 No. 4
2019-12-30 8
-
Vol. 15 No. 3
2019-09-30 8
-
Vol. 15 No. 2
2019-06-30 8
-
Vol. 15 No. 1
2019-03-30 8
-
Vol. 14 No. 4
2018-12-30 8
-
Vol. 14 No. 3
2018-09-30 8
-
Vol. 14 No. 2
2018-06-30 8
-
Vol. 14 No. 1
2018-03-30 7
-
Vol. 13 No. 4
2017-12-30 8
-
Vol. 13 No. 3
2017-09-30 8
-
Vol. 13 No. 2
2017-06-30 8
-
Vol. 13 No. 1
2017-03-30 8
Main Article Content
DOI
Authors
krystyna.mazurek-lopacinska@ue.wroc.pl
magdalena.sobocinska@ue.wroc.pl
Abstract
The aim of the article is to present marketing knowledge about the consumer as an enterprise resource and the role of marketing research in expanding it in the context of progressive virtualization of social life and the development of Internet tools. The current article was written on the basis of an in-depth literature study and an analysis of the selected results of quantitative research conducted in 2013 on a sample of 152 enterprises.
Keywords:
References
Amit, R., & Schoemaker, P. J. H. (1997). The Competitive Dynamics of Capabilities: Developing Strategic Assets for Multiple Feature. In G. S. Day, D. J. Reibstein, & R. E. Gunther (Eds.), Wharton on Dynamic Competitive Strategy (pp. 368-394). New York: John Wiley & Sons.
Dalkir, K. (2005). Knowledge management in theory and practice. Oxford: Elsevier.
Eppler, M. J., & Burkhard, R. A. (2007). Visual representations in knowledge management: framework and cases. Journal of Knowledge Management, 11(4), 112–122. https://doi.org/10.1108/13673270710762756 DOI: https://doi.org/10.1108/13673270710762756
Flick, U. (2011). Jakość w badaniach jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Garvin, D. A. (1993). Building a learning organization. Harvard Business Review, 7–8, 78–91.
Golińska-Pieszyńska, M. (2009). Polityka wiedzy a współczesne procesy innowacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Kapera, K. (2014). Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności marketingowej przedsiębiorstw. In R. Niestrój & P. Hadrian (Eds.), Marketing polskich przedsiębiorstw w 25-leciu gospodarki rynkowej (pp. 187–198). Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Mikuła, M., Pietruszka-Ortyl, A., & Potocki, A. (2002). Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Morawski, M. (2006). Zarządzanie wiedzą. Organizacja – system – pracownik. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Pliszka, S. (2017). Pomiar widowni online. Internet 2016/2017. Raport strategiczny (pp. 74–75). IAB Polska.
Probst, G., Raub, S., & Romhardt, K. (2002). Zarządzanie wiedzą w organizacji. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Rowecka, K., & Wojtasik, M. (2016). Marketer i magia liczb – czyli machine learning od podstaw. Marketer +, 3(22), 48–51.
Sawhney, M., & Prandelli, E. (2000). Communities of Creation Managing Distributed Innovation in Turbulent Markets. California Management Review, 4, 24–54. DOI: https://doi.org/10.2307/41166052
Schrage, M. (2017). Wykorzystaj algorytmy do podejmowania decyzji. Harvard Business Review Polska, 172, 100–105.
Smith, T. (2009). The Social Media Revolution. International Journal of Market Research, 51(4), 559–561. https://doi.org/10.2501/S1470785309200773 DOI: https://doi.org/10.2501/S1470785309200773
Trajer, J., Paszek, A., & Iwan, S. (2012). Zarządzanie wiedzą. Warszawa: PWE.
Chui, M., Manyika, J., & Miremadi, M. (2017, June 21). Four fundamentals of workplace automation. McKinsey & Company. Retrieved from http://www.mckinsey.com/businessfunctions/digital-mckinsey/our-insights/four-fundamentals-of-workplace-automation
Cooke, M., & Buckley, N. (2008). Web 2.0, Social Networks and the Future of Market Research. International Journal of Market Research, 50(2), 274–277. DOI: https://doi.org/10.1177/147078530805000208
Mróz, B., & Feldy, M. (2010). Wykorzystanie serwisów Web 2.0 w badaniach marketingowych: możliwości i ograniczenia. In: K. Mazurek-Łopacińska (Ed.), Badania marketingowe – nowe wyzwania (96, pp. 234–241). Wrocław: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Paharia, R. (2014). Lojalność 3.0. Warszawa: MT Biznes.
Bulska, D. (2015). Era wielkich danych. Brief, 9, 24–27.
Article Details
Abstract views: 263
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
All articles published in Applied Computer Science are open-access and distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License.
