Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Nawierzchnie zatok autobusowych to ciągle nierozwiązany do końca problem przede wszystkim elementów transportu miejskiego. Przejściowo uznawano za właściwe stosowanie podbudów z betonu asfaltowo - cementowego (BAC). Jednakże dłuższe użytkowanie próbnych zatok nie wykazało wyraźnych różnic w stosunku do innych typowych rozwiązań. W niniejszej pracy autorzy skupili swą uwagę na zatokach autobusowych w Lublinie, gdzie w zakresie prac utrzymaniowych wiele z nich zostało wyremontowanych, a inne będą remontowane. Wysoka częstotliwość remontów obejmujących wymianę nawierzchni a nawet podbudowy rodzi pytanie o ich przyczynę, jakość prowadzonych robót, jakość stosowanych materiałów drogowych, stabilność warstwy ścieralnej w tym konieczność przekładania kostki z nawierzchni kostkowych. W pracy zawarto krótką historię nawierzchni z kostek, oceny nawierzchni kostkowych w opublikowanych materiałach. Podjęto próbę powiązania trwałości nawierzchni ze stosowanymi w konstrukcji zatok autobusowych materiałami.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
Google Scholar
Katalog Wzmocnień i Remontów Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych, Warszawa 2001r.
Google Scholar
S. Firlej „Mechanika nawierzchni drogowej”, Wydawnictwo Petit s.c. Lublin, 2007.
Google Scholar
D. Sybilski, J. Krzemiński, M. Maliszewski –„Innowacyjna nawierzchnia z kostki kamiennej na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie”, Drogownictwo 3/2010,
Google Scholar
M. Kossakowski „Nawierzchnia z betonowej kostki brukowej”, Drogownictwo 4/2006,
Google Scholar
M. Schab, A. Sołowczuk „Charakterystyka typowych uszkodzeń i deformacji nawierzchni na zatokach autobusowych., cz. 2, nawierzchnia z kostki kamiennej”, Drogi Lądowe – Powietrzne – Wodne 2010 nr 10, s.68-77,
Google Scholar
M. Schab, A. Sołowczuk „Charakterystyka typowych uszkodzeń i deformacji nawierzchni na zatokach autobusowych., cz. 4, nawierzchnia z kostki betonowej”, Drogi Lądowe – Powietrzne – Wodne 2010 nr 12, s.36-45,
Google Scholar
M. Ładzińska-Depko „Wyznaczanie stałych sprężystości w modelu obliczeniowym nowoczesnych nawierzchni brukowych”, Drogownictwo 11/1989,
Google Scholar
M. Ładzińska-Depko „Projektowanie nowoczesnych nawierzchni brukowych”, Drogownictwo 12/1988, 1/1989,
Google Scholar
M. Ładzińska-Depko „Numeryczna analiza wpływu podsypki i spoin na pracę nawierzchni brukowej”, Drogownictwo 11-12/1990,
Google Scholar
Ładzińska – Depko M. „Nośność graniczna chodników z płytek betonowych w aspekcie obciążeń wyjątkowych, Praca doktorska, Poznań 1979”
Google Scholar
Stypułowski B., Koba H. „Konstrukcja kamiennych nawierzchni historycznych ulic i placów” Drogownictwo 7/99
Google Scholar
Bremer B. „Nawierzchnie przystanków autobusowych z betonu cementowego” Drogownictwo 12/1989.
Google Scholar
Jackowski M. „Problemy i alternatywy zatok autobusowych na przykładach z Europy” Forum dyskusyjne SITK, Warszawa 2013.
Google Scholar
Archiwum zdjęć - Politechnika Lubelska.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.