Dzieci w mieście – wyzwania i potrzeby dziecka jako użytkownika przestrzeni publicznej

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Natalia Przesmycka

n.przesmycka@pollub.pl

Abstrakt

W pierwszej części artykułu przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów kierunku Architektura, Politechniki Lubelskiej, ukazujące, jakie warunki musi spełniać przestrzeń, by stać się idealnym miejscem zabaw dla dzieci i młodszej młodzieży. Wnioski z nich płynące stawiają pod znakiem zapytania rozwiązania projektowe stosowane w powszechnie realizowanych w Polsce miejscach zabaw i rekreacji dla dzieci. To nie przestrzeń placu zabaw wspominana jest przez większość osób jako miejsce najlepszych zabaw z dzieciństwa. Nieograniczona wyobraźnia dzieci powoduje, iż każda przestrzeń publiczna może stać się miejscem zabawy. Nakłada to na projektanta obowiązek szerszego spojrzenia na możliwości wykorzystania przestrzeni publicznej przez najmłodszych jej użytkowników.

Słowa kluczowe:

place zabaw, przestrzeń publiczna, dzieci w mieście, bezpieczeństwo

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Przesmycka, N. (2016). Dzieci w mieście – wyzwania i potrzeby dziecka jako użytkownika przestrzeni publicznej. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 12(3), 51–61. https://doi.org/10.35784/teka.1108

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##