Habitat – struktura i forma, doświadczenia projektowe w nauczaniu architektury wnętrz

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Emilia Malec-Zięba

emi.arch@op.pl

Abstrakt

Referat jest próbą przyjrzenia się temu zagadnieniu w kontekście doświadczeń projektowych prowadzonych w ramach przedmiotu Projektowanie architektury wnętrz na Wydziale Architektury i Sztuk Pięknych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Formułą pracowni są poszukiwania formy, analiza, budowanie struktur, doświadczanie, dyskusje, prezentacje. Projektując odnosimy się do wielu dyscyplin. Proces projektowy integruje w sobie zarówno dyscypliny plastyczne, techniczne jak i socjologiczne. Zadanie projektowe prowadzone jest w odniesieniu do zagadnień budowania struktury o określonych treściach, o znamionach przestrzeni mieszkalnej. Idea przestrzeni mieszkalnej jest budowana w oparciu o kategorie materialne i emocjonalne, o analizę obiektów o analogicznej funkcji jak i inspiracje ze świata kultury i nauki. Prezentowane projekty pokazują różnorodność interpretowania i rozumienia przestrzeni zamieszkiwania.


Nauka projektowania to niekończący się proces i mimo przyjętych reguł i metod nieustannie ulegający zmianom, zatem niezmiennie aktualna jest wymiana doświadczeń i odnawianie wiedzy w tym temacie

Słowa kluczowe:

architektura wnętrz, doświadczenia projektowe, proces kształcenia

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Malec-Zięba, E. (2023). Habitat – struktura i forma, doświadczenia projektowe w nauczaniu architektury wnętrz. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 19(2), 75–88. https://doi.org/10.35784/teka.5627

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##