Physical space of school – contemporary design indeas
Article Sidebar
Open full text
Issue Vol. 11 No. 4 (2015)
-
The perception of sacrum in modern architecture
Michał Dmitruk7-14
-
The housing industry in didactics
Agnieszka Kłopotowska, Maciej Kłopotowski15-23
-
Advertisement in art, art in advertisement in context of public space
Agnieszka Chęć-Małyszek24-33
-
Physical space of school – contemporary design indeas
Wojciech Kocki, Jacek Bogucki, Bartłomiej Kwiatkowski34-41
-
Quiet rooms – contemporary design trends
Bartłomiej Kwiatkowski42-48
-
Improving energy performance of a housing estate: assessment of actions taken so far in precast concrete panel blocks of flats
Anna Ostańska, Katarzyna Taracha49-59
-
Library as the heart of a school. The project of Phillips Exeter Academy Library, 1965−72
Marta Pieczara60-67
-
Placemaking de Louis I. Kahn
Marta Pieczara68-77
-
Architectural composition in didactics
Elżbieta Pytlarz78-86
-
Methods of conducting classes on town planning design for the students of architecture in the department of building and architecture at Lublin University of Technology
Marzena Joanna Siestrzewitowska87-99
-
Issues of relativism in the global architecture
Aleksander Serafin100-105
-
Four examples which represent two directions glimpses of polish architecture of the 21st century
Hubert Trammer106-116
-
Testing habitability for sustainable building design
Rolando-Arturo Cubillos-González117-125
-
Methods of creating temporary public spaces
Natalia Przesmycka126-143
Archives
-
Vol. 15 No. 4
2019-12-30 6
-
Vol. 15 No. 3
2019-10-31 9
-
Vol. 15 No. 2
2019-06-28 12
-
Vol. 15 No. 1
2019-03-29 13
-
Vol. 14 No. 3
2018-10-28 14
-
Vol. 14 No. 2
2018-06-29 14
-
Vol. 14 No. 1
2018-03-30 13
-
Vol. 13 No. 4
2017-12-29 8
-
Vol. 13 No. 3
2017-09-29 9
-
Vol. 13 No. 2
2017-06-30 10
-
Vol. 13 No. 1
2017-03-31 10
-
Vol. 12 No. 4
2016-12-30 12
-
Vol. 12 No. 3
2016-09-30 10
-
Vol. 12 No. 2
2016-06-30 9
-
Vol. 12 No. 1
2016-03-31 8
-
Vol. 11 No. 4
2015-12-30 14
-
Vol. 11 No. 3
2015-09-30 7
-
Vol. 11 No. 2
2015-06-30 8
-
Vol. 11 No. 1
2015-03-31 11
Main Article Content
DOI
Authors
Abstract
Contemporary design ideas of school buildings have dramatically changed since eighties. Including a function and searching for added value which is not strictly related with function of school but being an excuse for staying in the space of building and using it individually according to needs. Great value for design process have an environmental psychology which search for way of developing a space and its interaction with people.
Keywords:
References
Bać A., 2003. Wybrane zagadnienia projektowania szkół na przykładzie realizacji Wiedeńskich lat 90 XX wieku.
Bańka A., 2002. Społeczna psychologia środowiskowa. Warszawa, Wyd. Nauk. „Scholar”, str. 19.
Barrett P., Zhang Y., 2009. Optimal learning spaces, design implications for primary schools, SCRI Research Report.
Barrett P., Zhang Y., Moffat J., Kobbacy K., 2012. A holistic, multi – level analysis identyfying the impact of classroom design on pupils’ learning, University of Salford. DOI: https://doi.org/10.1016/j.buildenv.2012.09.016
Borowik J., 2010. COLLOQUIUM Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych AMW. Nr 2, ss. 85−94.
Cichy D., Strumińska-Doktór A., 2010. Poradnik do oceny procesu nauczania-uczenia się w szkole podstawowej. Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna, str. 6.
Gehl J., 2013. Życie między budynkami, Użytkowanie przestrzeni publicznych, RAM, str. 121.
Gifford, R., 2007. Environmental Psychology: Principles and Practice. Colville, Optimal Books.
Izdebska J., 1978. Czas wolny dzieci i młodzieży. [w:] Przecławski K. (Red.): Czas wolny dzieci i młodzieży w Polsce. Warszawa, WSiP, s.23.
Matyjas B., 2003. Czas wolny [w:] Różycka E. (Red.): Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, ss. 561−562.
Nair P., Fielding R., 2005. The language of school design, National Clearinghouse for Educational Facilities and The Knowledge Works Foundation.
Nalaskowski A., 2013. Szkolne gry przestrzenne. Meritum, Nr 1 (28), ss. 5−11.
OECD, 2006. 21st Century Learning Environment. Wyd. OECD.
Okoń W., 1984. Słownik Pedagogiczny, Warszawa, PWN, s. 295.
Pabich M., 2013. Mario Botta. Nikt nie rodzi się architektem, Wyd. Politechniki Łodzkiej.
Skorodzień A., 2013. Małe dziecko w przestrzeni szkolnej. Meritum, Nr 1 (28), ss. 34 35.
Toffler A., 2000. Szok przyszłości. Poznań, Wyd. Zysk i S-ka, s. 402−403.
Article Details
Abstract views: 403
