Fizyczna przestrzeń szkoły – współczesne kierunki projektowe
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Open full text
Numer Tom 11 Nr 4 (2015)
-
Sposób postrzegania sacrum w architekturze współczesnej
Michał Dmitruk7-14
-
Mieszkalnictwo w dydaktyce
Agnieszka Kłopotowska, Maciej Kłopotowski15-23
-
Reklama w sztuce, sztuka w reklamie a przestrzeń publiczna
Agnieszka Chęć-Małyszek24-33
-
Fizyczna przestrzeń szkoły – współczesne kierunki projektowe
Wojciech Kocki, Jacek Bogucki, Bartłomiej Kwiatkowski34-41
-
Pokoje wyciszeń – współczesne tendencje projektowania
Bartłomiej Kwiatkowski42-48
-
Propozycja poprawy stanu energetycznego w osiedlu mieszkaniowym na podstawie oceny dotychczasowych termomodernizacji wielorodzinnych budynków prefabrykowanych
Anna Ostańska, Katarzyna Taracha49-59
-
Biblioteka sercem uczelni. Projekt biblioteki Phillips Exeter Academy, 1965−72
Marta Pieczara60-67
-
Placemaking według Louisa I. Kahna
Marta Pieczara68-77
-
Kompozycja architektoniczna w dydaktyce
Elżbieta Pytlarz78-86
-
Metody prowadzenia zajęć z przedmiotu projektowanie urbanistyczne ze studentami kierunku architektura na wydziale budownictwa i architektury Politechniki Lubelskiej
Marzena Joanna Siestrzewitowska87-99
-
O zagadnieniach relatywizmu w globalnej architekturze
Aleksander Serafin100-105
-
Cztery obiekty reprezentujące dwa kierunki spojrzenie na architekturę polską XXI wieku
Hubert Trammer106-116
-
Testing habitability for sustainable building design
Rolando-Arturo Cubillos-González117-125
-
Metody kreowania tymczasowych przestrzeni publicznych
Natalia Przesmycka126-143
Archiwum
-
Tom 15 Nr 4
2019-12-30 6
-
Tom 15 Nr 3
2019-10-31 9
-
Tom 15 Nr 2
2019-06-28 12
-
Tom 15 Nr 1
2019-03-29 13
-
Tom 14 Nr 3
2018-10-28 14
-
Tom 14 Nr 2
2018-06-29 14
-
Tom 14 Nr 1
2018-03-30 13
-
Tom 13 Nr 4
2017-12-29 8
-
Tom 13 Nr 3
2017-09-29 9
-
Tom 13 Nr 2
2017-06-30 10
-
Tom 13 Nr 1
2017-03-31 10
-
Tom 12 Nr 4
2016-12-30 12
-
Tom 12 Nr 3
2016-09-30 10
-
Tom 12 Nr 2
2016-06-30 9
-
Tom 12 Nr 1
2016-03-31 8
-
Tom 11 Nr 4
2015-12-30 14
-
Tom 11 Nr 3
2015-09-30 7
-
Tom 11 Nr 2
2015-06-30 8
-
Tom 11 Nr 1
2015-03-31 11
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
DOI
Authors
Abstrakt
Współczesne kierunki projektowe obiektów szkolnych znacząco zmieniły się od lat osiemdziesiątych uwzględniając sposób użytkowania oraz poszukiwanie wartości dodanych, niezwiązanych bezpośrednio z nauką ale stwarzających pretekst do przebywania w przestrzeni obiektu i indywidualizowania jej w zależności od potrzeb. Duże znaczenie dla projektantów mają osiągniecia naukowe psychologii środowiskowej badającej kształtowanie przestrzeni i jej interakcje z człowiekiem.
Słowa kluczowe:
Bibliografia
Bać A., 2003. Wybrane zagadnienia projektowania szkół na przykładzie realizacji Wiedeńskich lat 90 XX wieku.
Bańka A., 2002. Społeczna psychologia środowiskowa. Warszawa, Wyd. Nauk. „Scholar”, str. 19.
Barrett P., Zhang Y., 2009. Optimal learning spaces, design implications for primary schools, SCRI Research Report.
Barrett P., Zhang Y., Moffat J., Kobbacy K., 2012. A holistic, multi – level analysis identyfying the impact of classroom design on pupils’ learning, University of Salford. DOI: https://doi.org/10.1016/j.buildenv.2012.09.016
Borowik J., 2010. COLLOQUIUM Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych AMW. Nr 2, ss. 85−94.
Cichy D., Strumińska-Doktór A., 2010. Poradnik do oceny procesu nauczania-uczenia się w szkole podstawowej. Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna, str. 6.
Gehl J., 2013. Życie między budynkami, Użytkowanie przestrzeni publicznych, RAM, str. 121.
Gifford, R., 2007. Environmental Psychology: Principles and Practice. Colville, Optimal Books.
Izdebska J., 1978. Czas wolny dzieci i młodzieży. [w:] Przecławski K. (Red.): Czas wolny dzieci i młodzieży w Polsce. Warszawa, WSiP, s.23.
Matyjas B., 2003. Czas wolny [w:] Różycka E. (Red.): Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, ss. 561−562.
Nair P., Fielding R., 2005. The language of school design, National Clearinghouse for Educational Facilities and The Knowledge Works Foundation.
Nalaskowski A., 2013. Szkolne gry przestrzenne. Meritum, Nr 1 (28), ss. 5−11.
OECD, 2006. 21st Century Learning Environment. Wyd. OECD.
Okoń W., 1984. Słownik Pedagogiczny, Warszawa, PWN, s. 295.
Pabich M., 2013. Mario Botta. Nikt nie rodzi się architektem, Wyd. Politechniki Łodzkiej.
Skorodzień A., 2013. Małe dziecko w przestrzeni szkolnej. Meritum, Nr 1 (28), ss. 34 35.
Toffler A., 2000. Szok przyszłości. Poznań, Wyd. Zysk i S-ka, s. 402−403.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Abstract views: 408
