W jaki sposób myślimy i jak to wpływa na nasze postrzeganie problematyki zrównoważonego rozwoju

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Eva Kras

eva@evakras.com

Abstrakt

Obecny model zrównoważonego rozwoju jest rezultatem współczesnego sposobu myślenia, co oznacza, że mocno opiera się na racjonalnym i logicznym podejściu. Jednak to podejście nie w pełni spełnia pokładane w nim oczekiwania. Pomocą mogą być nowe badania Iaina McGilchrista odnoszące się do procesów myślowych zachodzących w półkulach ludzkiego mózgu, dzięki którym coraz lepiej je rozumiemy.


W tradycyjnej analizie procesy myślowe, przeprowadzane w prawej półkuli, od dawna są marginalizowane, czy wręcz wykluczane z dyskusji. Społeczeństwo akceptuje tylko logiczne i racjonalne myślenie, za które odpowiada lewa półkula.


Ale nowe badania pozwalają poznać niezwykłe zdolności, które wskazują na Oryginalną Wartość prawej półkuli, w kontekście postrzegania miejsca, które zajmujemy w świecie.


Te badania wskazują na prawą półkulę naszego mózgu jako na tę właściwą i niezbędną dla całej pracy na rzecz zrównoważonego rozwoju.


Niniejszy artykuł rozwija to nowe podejście wskazując na korzyści, które odnoszą się do każdego z nas w naszym codziennym życiu.  W rezultacie możliwe będzie obronienie tezy, według której to prawa półkula naszego mózgu jest Mistrzem a lewa Posłannikiem.


Te badania pozwalają zająć prawej półkuli należne miejsce w naszym planowaniu, a także podkreślić istotne znaczenie lewej półkuli jako Emisariusza, w kontekście na nowo zrozumianego bilansu pracy całego mózgu, odnoszącego się do ekonomii, rozwoju społecznego i codziennego życia.

Słowa kluczowe:

półkule mózgu, sposób myślenia, rozwój zrównoważony

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Kras, E. (2015). W jaki sposób myślimy i jak to wpływa na nasze postrzeganie problematyki zrównoważonego rozwoju. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development, 10(2), 63–69. Pobrano z https://ph.pollub.pl/index.php/preko/article/view/4909

##plugins.generic.usageStats.downloads##